Feeling an Race:Invitation to Explore Racialized Emot
Welcome to Philadelphia
サイト:http://www.asanet.org/annual-meeting-2018
人種を感じること:人種差別化された情動の探究への招待
人種差別の基本は、人種支配に関するものだということです。人種差別が近代において現れたのは、いわゆる「新世界」の様ざまな人びと(諸民族)の植民地化・大量虐殺・奴隷制度化・征服をもたらした経済・政治プロジェクトの一端としてであった。こうしたプロジェクトに関与した非人道的な(残酷な)行為や略奪を正当化するために、ヨーロッパ人は、彼らが出会った様ざまな非ヨーロッパ人を、劣等な人種として、そして自らを、優越な人種として、定義した。そうしながら、人種差別化された体制が、世界中で確立された。そして発明された人種は、認知的・情動的な内容でいっぱいであった(人種は社会的に・情動的に現実的なものになったのだ)。
「人種を感じること:人種差別化された情動の探究への招待」というテーマを以って、私たちは、情動や感情が人種問題において重大なものになる多様な仕方(に関心)を呼び起こし、研究し、理論化するように社会学者たちに促しています。私たちは路上で、店舗で、職場で「人種を感じます」。私たちは友情やロマンチックな関係において「人種を感じます」。私たちはビデオゲームをしたり、映画を見たりすることのような、人種的なものとしてはコード化していない出来事でも「人種を感じます」。私たちはこのテーマに取り組む創造的な方法を歓迎しますが、2つの具体的な方法で、人種差別化された情動の分析を推進したいと思います。第1に、今日まで、人種の力学に関連した感情や情動に関する分析のほとんどは、否定的な情動(すなわち、怒り、憎しみ、不安、および恐怖)に焦点を当ててきました。それゆえに、私たちはアナリストたちに、誇り、幸福、慰め、共感、連帯、喜びのような肯定的な人種化された情動をも調べるように求めています。第二に、人種差別化された情動は、関係的なものですので、社会学者たちは、人種差別化された場面・状況・相互行為において、従属者だけでなく支配者も含めたすべての行為者の情動に取り組むべきなのです。
「人種を感じること」というテーマの下に取り組むことができる潜在的なテーマは、以下のものを含んでいます。
諸カテゴリーの測定・人口統計学・方法論における人種と情動:どのように人が「人種を感じる」かは、どのように人が、国勢調査の様式やアンケート調査において、自分の人種を印すのかを、あるいは「独立した」観察者によってある人種を割り当てられるのかを、決定します。
人種と健康と情動:SES(経済社会的地位)やジェンダーを引いた、人種集団間の指差的な健康結果は、人種差別化された情動によって深く形作られています。例えば、マイクロ・アグレッション(小さな攻撃:自覚なき差別的言動)に関する研究は、小さな無視が有色人種の人々に否定的な累積健康結果をもたらすことを示しています。これらのマイクロ・アグレッション(例えば人種支配の行為)は、加害者には肯定的な健康結果をもたらすのか。
人種と友情と愛情と魅力:どのように人種や、人種が生み出す情動は、友情を壊し、愛情を制限する(あるいは高揚させる)のか。どのように私たちは、これらの特別な人種関係において発散する情動を、解釈し説明するのか。どのように私たちは、人々が人種間の関係にかかわっている時でさえ、まだ「人種を感じる」ということを理解しているのか。
人種と経済と情動:経済人(ホモ・エコノミクス)は人種や情動から独立していません。経済や市場や市場取引や経済組織の分析は、どのように人種差別化された情動が、おそらく「合理的な」経済行為者や彼らが作り出した制度に影響を与えているのかについて掘り下げるべきなのです。
交差する感情的な結合:私たちはすべて交差的な主体ですので、誰も単に黒人、白人、ラテンアメリカ人、アジア人ではありません。したがって、社会学者は、どのように特定のカテゴリー的交差(人種/階級、人種/ジェンダーなど)が特定の情動構造を生み出すのかに取り組む必要があります。例えば、労働者階級の白人男性の間でトランプが発生させた人種差別化された/ジェンダー化された情動を調べずに、トランプの台頭を私たちは理解できるのか。
人種と情動と人種的態度:どのように人種的な不安・怒り・憤りは、人種的な態度を駆り立てるのか。どのように私たちは、行為者たちの社会政策に対する支持への人種差別化された情動の影響を測定するのか。人種的連帯や誇り、そして逆に、恥や罪悪感は、特定の人種的態度や行動を生み出すのか。
人種と犯罪と情動:私たちは、どのように人種が(警察に)取り締まられ、(法廷で)審判され、処罰されるのかにおける人種差別化された情動の中心性を認識せずに、刑事司法問題を調べることができるのか。たとえば、ブラック・ライヴズ・マター(黒人の命も大切だ)は、単に現在の警察の残虐行為を反映したものではなく、定期的な白人による黒人への監視や自警の歴史に対する反応なのです。
人種差別化された情動と学校化:人種による学校の人種差別的分離・トラッキング(能力別学級編成.)・格差待遇は、学区における連邦・州・地域の役人や親のおそらく善意にもかかわらず、未だ私たちの現実の一部なのです。人種差別化された情動が、この現実の背後にある中心的要因なのか。
人種差別化された情動とネットワーク:仮に人種が社会—政治的構築物であると私たちが信じているならば、どのように私たちは人種的同類性(homophily)を説明するのか。私たちが人生の初期に発達させるネットワークは、後に、人種間の相互行為の現実的可能性は引いて、行為者が自身の「種類」を結び続けるような仕方で、人種差別化された情動で充満しているのか。
人種差別化された情動と社会運動:人種的な制度(物事の秩序order of things)の防衛と挑戦は、常に情動的に充満してきた。スローガンはさまざまな人種集団の情動を体現しています。
人種と情動と家族:人種差別化された情動は、家族の中で生成され、再生産されます。
私たちが人種差別化された世界を航行するように自分たちの子供を訓練するとき、私たちは人種的ヒエラルキーを物象化します。有色の家族は、肌の色に基づいて愛情や資源を配分することによって、現存の人種的ヒエラルキーを物象化する傾向があります。対照的に、白人家族は、白人のバビタスにおいて自分の子供を育てることによって人種的ヒエラルキーを再生産し、かくして「白人の感情」を発達させるように子供を訓練します。
人種と利他主義/援助行動:研究者は、人種と援助行動の関係を十分に記録してきたが、この状態を作り出す情動的基層を探求する仕事はあまりしてこなかった。人種間の利他主義を妨げたり育てたりする人種差別化された情動は何なのか?
人種と情動と身体:身体は、私たちの社会的裂け目のすべてを反映しています。人種差別化された情動は、どのように身体が見られ、取り締まられ、商品化され、性愛化され、スティグマ化されるのかにおいて重要なのか?
これらは、テーマ「人種を感じること」に取り組むほんの少数の可能性ですが、このテーマは実を言えば、人種・情動・感情の幅広い主題を探究する招待状です。私たちが情動を真剣に受け止め、物質的および情動的な人種差別化されたプロセス間のつながりを明確にしようとするエキサイティングなプログラムのための2018年のフィラデルフィアに参加してください。「人種を感じること」に取り組む際の私たちの目的は、アメリカと世界の人種的正義のための闘いを分析的に、理論的に、そして政治的に進める手助けをする研究を刺激することなのです。
Eduardo Bonilla-Silva(エドゥアルド・ボニラ-シルバ)ASA会長・2018プログラム委員会委員長・デューク大学
FEELING RACE: AN INVITATION TO EXPLORE RACIALIZED EMOTIONS
Racism is fundamentally about racial domination. It emerged in modernity as part of economic and political projects that led to the colonization, genocide, slavery, and conquest of various peoples in the so-called “New World.” To justify the inhumanity and pillage involved in these projects, Europeans defined the various non-European peoples they encountered as inferior races and themselves as the superior race. In doing so, racialized regimes were established all over the world and the invented races were suffused with cognitive and emotional content (races became socially and emotionally real).
With the theme, “Feeling Race: An Invitation to Explore Racialized Emotions,” we encourage sociologists to engage, study, and theorize the multiple ways in which emotions and feelings matter in racial affairs. We “feel race” in the streets, stores, and the workplace; we “feel race” in friendships and in romantic relations; we even “feel race” in events we do not code as racial such as playing video games or watching movies. Albeit we welcome creative ways of addressing the theme, we want to push the analysis of racialized emotions in two specific ways. First, to date most of the analysis on the feelings and emotions associated with racial dynamics has focused on negative emotions (i.e., anger, hate, anxiety, and fear). Hence, we ask analysts to also examine positive racialized emotions such as pride, happiness, comfort, empathy, solidarity, and pleasure. Second, because racialized emotions are relational, sociologists should address the emotions of all actors, dominant as well as subordinated, in racialized settings, situations, and interactions.
Potential subjects that could be addressed under the theme “Feeling Race” include the following:
Race and emotions in the measurement of categories, demography, and methodology: How one “feels race” determines how one marks one’s race, or is assigned a race by an “independent” observer, in a census form or survey.
Race, health, and emotion: Differential health outcomes among racial groups, net of SES. or gender, are deeply shaped by racialized emotions. For instance, work on microaggressions shows that small slights produce negative cumulative health effects for people of color. Do these microaggressions (e.g., acts of racial domination) produce positive health outcomes for the perpetrators?
Race and friendship, love, and attraction: How does race, and the emotions it produces, fracture friendship and limits (or enhances) love? How do we interpret and account for the emotions that transpire in these special racial relations? How do we comprehend that even when people engage in inter-racial relations, they still “feel race”?
Race, the economy, and emotions: Homo Economicus is not independent from race and emotions. Analysis of the economy, markets, market transactions, and economic organizations ought to delve into how racialized emotions affect presumably “rational” economic actors and the institutions they create.
The intersectional affective bond: No one is just black, white, Latino, or Asian as we are all intersectional subjects. Accordingly, sociologists need to address how specific categorical intersections (race/class, race/gender, etc.) produce particular emotional structures. For example, can we understand the rise of Trump without examining the racialized/gendered emotions he has generated among working class white men?
Race, emotions, and racial attitudes: How do racial anxieties, anger, and resentment drive racial attitudes? How do we measure the impact of racialized emotions on actors’ support for social policies? Do racial solidarity and pride, and conversely, shame and guilt, produce specific racial attitudes and behavior?
Race, crime, and emotion: Can we examine criminal justice matters without appreciating the centrality of racialized emotions in how races are policed, judged, and punished? Black Lives Matter, for instance, is not simply a reflection of current police brutality, but a response to the history of surveillance and vigilantism of blacks by regular white folks.
Racialized emotions and schooling: School segregation, tracking, and differential treatment in schools by race are still part of our reality despite the presumably good intentions of federal, state, and local officers and parents in school districts. Are racialized emotions central factors behind this reality?
Racialized emotions and networks: If we believe races are socio-political constructions, how do we account for racial homophily? Are the networks we develop early in life charged with racialized emotions in such way that later on, net of real possibilities for inter-racial interaction, actors continue bonding with their “own kind”?
Racialized emotions and social movements: The defense and challenge of the racial order of things has always been emotionally charged. Slogans embody the emotions of different racial groups.
Race, emotions, and families: Racialized emotions are generated and reproduced in families. When we train our children to navigate the racialized world, we reify racial hierarchies. Families of color, tend to reify the existing racial hierarchy by apportioning affection and resources based on color. In contrast, white families reproduce racial hierarchy by raising their children in the white habitus thus training them to develop “white feelings.”
Race and altruism/helping behavior: Researchers have amply documented the connection between race and helping behavior, but they have not done much work exploring the emotional substratum that produces this state of affairs. What are the racialized emotions that hinder or foster cross-racial altruism?
Race, emotions, and the body: The body reflects all of our social cleavages. Do racialized emotions matter in how bodies are viewed, policed, commodified, sexualized, or stigmatized?
These are but a few possibilities of addressing the theme “Feeling Race,” however, the theme is truly an invitation to explore the broad subject of race, emotions, and feelings. Please join us in Philadelphia in 2018 for an exciting program where we will take emotions seriously and try clarify the nexus between material and emotional racialized processes. Our objective in tackling “Feeling Race” is to stimulate research that analytically, theoretically, and politically helps advance the struggle for racial justice in America and the world.
Eduardo Bonilla-Silva, ASA President and Chair of the 2018 Program Committee, Duke University